Είχα υποσχεθεί στον Ευρύνοο μέσα από ένα σχόλιο να γράψω κάποιες σκέψεις για τη δημοσίευσή του με τον τίτλο 12Χ (http://otrelostouxwriou.blogspot.com/) αν και είχαν αναρτηθεί εδώ δυο λόγια για τις συνθήκες που διαχωρίζουν την επανάσταση από την εξέγερση, άργησα να το κάνω και δεν είναι καλό να αναμασάμε, αλλά πρέπει να κρατήσω την υπόσχεσή μου...
Θα μείνω στη σκέψη του Ευρύνοου περί Απομάκρυνσης και θα επεκταθώ λίγο προς κάποιες κατευθύνσεις, φαινομενικά εκτός θέματος...
Προσωπικά πιστεύω πως άκριβώς εδώ είναι το θέμα.
Η Απομάκρυνση λοιπόν είναι μια λύση που θα μου άρεσε πολύ αλλά…
Απομάκρυνση, Απομόνωση; Αδιαφορία ίσως…
Ας δεχθούμε τον όρο Απομάκρυνση, ας δεχθούμε πως είναι μια εφαρμόσιμη λύση, ας δεχθούμε πως εδώ πρέπει να λειτουργήσει η ατομική ευθύνη που υπεραμύνομαι βλέποντας την εξέλιξη, αλλά για πόσους, για ποιους, για πόσο;
Και μετά; Ο κατήφορος θα συνεχιστεί, θα παρασύρει κι εκείνους, στο μεταξύ θα έχουν συμβεί γεγονότα για όλους και για εκείνους χωρίς εκείνους…
Οι λαοί αφυπνίζονται και οδηγούνται στις κατάλληλες ενέργειες μέσα από την παιδεία, τον πολιτισμό.
Ξέρω, υπάρχει ο αντίλογος.
Η παιδεία συλλέγει καρπούς όταν παρέχεται από τη νηπιακή ηλικία και για την παιδεία των νέων είναι υπεύθυνη η πολιτεία, λένε.
Έτσι θα έπρεπε να είναι.
Τι γίνεται όμως όταν αυτό δεν συμβαίνει; Πέφτει άραγε το βάρος στην ατομική ευθύνη;
Ατομική ευθύνη σημαίνει οικογένεια, γονείς, έστω το ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον.
Εδώ οδηγούμαστε σε έναν φαύλο κύκλο.
Πώς να λάβει παιδεία η νέα γενιά, όταν οι γονείς είναι απαίδευτοι; Ποιος θα διαμορφώσει την αισθητική, το κριτήριο του παιδιού όταν οι γονείς δεν τα διαθέτουν;
Ποιος θα εμποδίσει - ένα καθημερινό παράδειγμα αναφέρω - τα ακατάλληλα για παιδιά θεάματα και ακούσματα, όταν μάλιστα προέρχονται από επαγγελματίες (;) και δεν υφίσταται φορέας υπεύθυνος για την έγκρισή τους.
Ζούμε σε δημοκρατική χώρα θα μου πείτε, όπου η λογοκρισία δεν έχει θέση.
Αυτό σημαίνει πως μπορούν να δρουν ασύστολα ομάδες με μόνο κριτήριο την κερδοσκοπία εις βάρος της εκπαίδευσης και της ψυχαγωγίας των νηπίων;
Με δεδομένο το παραπάνω παράδειγμα, με δεδομένο πως τα παιδιά εγκαταλείπονται ώρες μπροστά στο κουτί να παρακολουθούν όποιες αισχρότητες έχει κατεβάσει ο οποιοσδήποτε διεστραμμένος νους, με δεδομένο το γεγονός πως το παιδί επηρεάζεται από το περιβάλλον του και με τη σιγουριά πως δεν είναι όλοι οι γονείς σε θέση να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους, πώς θα οδηγηθεί αυτός ο λαός στην καλύτερη για την επιβίωσή του απόφαση;
Να οδηγηθούμε λοιπόν στη λύση της ατομικής ευθύνης με όλα τα συμπαραμαρτούμενα, με την ελπίδα πως κάποιοι θα καταφέρουμε να περισώσουμε έστω το ελάχιστο και πιστεύοντας στο "ο σώζων εαυτόν σωθήτω".
Να εξεγερθούμε με την οργή και την άγνοια οδηγό μας και ό,τι ήθελε προκύψει;
Να επαναστατήσουμε απέναντι στην επιβαλλόμενη αθλιότητα, φροντίζοντας να λάβουμε την απαιτούμενη παιδεία, καταλήγοντας στο κάλλιο αργά παρά ποτέ;
Εννοείται πως ουδεμία λύση είμαι σε θέση να προτείνω, πορεύομαι κι εγώ ανάλογα με τα πιστεύω μου …
5 σχόλια:
ALATAKI μου....
Αν το ζητουμενο ειναι η ΠΑΙΔΕΙΑ,να γνωριζεις οτι ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ.(ιδιοτητα που αποκτα σχεδον μονο ο χορτατος το λιγοτερο)
Εδω και Η ΑΠΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ...απουσιαζει.
Καλησπέρα
καθένας έχει την δική του σκέψη και τις δικές του επιλογές..
βέβαια, όλα θα ήταν καλά και εύκολα αν τα παιδιά που λαμβάνουν "σωστή" κατεύθυνση, δέν συναναστρέφονταν με άλλα που δέν ακολουθούν την ίδια οδό..
εκεί λοιπόν, υπάρχει το πρόβλημα του ανταγωνισμού και του πιοός είναι ο καλύτερος..
όλα αυτά μας έφεραν στο σημείο τούτο..
γι αυτό έγραψα απομάκρυνση απο το σύστημα και τα παρελκόμενά του ώστε να μην υπάρχει ανταγωνισμός, αλλά ένα κλίμα συναδέλφωσης και αλληλοβοήθειας..
μεταξύ ίσων δέν υπάρχουν τέτοια άσχημα φαινόμενα..
παλιά στα χωριά, όλα τα παιδιά ξυπόλητα ήταν..
το φέρνω ως παράδειγμα και μόνο, δέν σημαίνει οτι πρέπει κάποιος να είναι ξυπόλητος για να είναι σωστός και σε σωστό περιβάλλον..
απλώς μου αρέσει το μέτρο..
γι αυτό έγραφα όλα αυτά..
υγ: το λινκ που έχεις βάλει είναι λάθος..
το σωστό είναι αυτό http://otrelostouxwriou.blogspot.com/2010/03/1-2.html
ελπίζω τουλάχιστον να βρούμε όλοι τον δρόμο μας..
χαιρετώ σας :)
Eννοείται πως μιλάω για όλα τα παιδιά, γι' αυτό το λόγο πρέπει να είναι υπεύθυνη η πολιτεία και για τον λόγο αυτό αμφιβάλλω για την ατομική ευθύνη, την απομάκρυνση, την αδιαφορία... Αυτός είναι και ο λόγος που δεν γνωρίζω το σωστό δρόμο, αν και μάλλον δεν έχει γυρισμό.
Ευρύνοε διορθώνω το link
δεν υπάρχει παιδεία, δεν υπάρχει καμιά μέριμνα, μου είπαν κάποιες φίλες μου που έχουν παιδιά δημοτικού επί λέξει "δεν είμαστε τυχεροί φέτος με τη δασκάλα των παιδιών", δηλαδή όλα αφήνονται στην τύχη και φυσικά όποιος έχει το χρήμα δεν αντιμετωπίζει τέτοια διλήμματα!
Νιώθω θυμωμένη, απογοητευμένη και κάποιες φορές νιώθω και απόγνωση γιατί δεν βλέπω φως στο τούνελ. Αυτή η χώρα με πληγώνει, μα πιο πολύ με πληγώνουν αυτοί που δεν κάνουν τίποτε γι'αυτήν και την αφήνουν να βουλιάζει, να ρεζιλεύεται, να χρεωκοπεί σε κάθε τομέα!
Την καληνύχτα μου και μια ελπίδα για κάτι καλύτερο, όλοι αν προσπαθούσαμε ίσως κάτι να γινόταν!
Αυτό λέω κι εγώ Silena μου, η έλλειψη παιδείας ευθύνεται για την κατηφόρα μας και δεν εννοώ ακαδημαϊκές σπουδές για όλους, η διαμόρφωση του χαρακτήρα με ευγένεια και αισθητική και η εσωτερική καλλιέργεια είναι που με απασχολεί...
Σε χαιρετώ...
Δημοσίευση σχολίου